Korķu maiņa raisa jautājumus
Korķu maiņa raisa jautājumus

Korķu maiņa raisa jautājumus

Foto: publicitātes

Pircēju satraukumu izraisījuši jaunie sulu paku korķi, kas daļai lietotāju rada neērtības. Kā izrādās, korķu nomaiņa ir Eiropas prasība, pirmdien vēsta “Latvijas Avīze”.

Sociālajā vietnē twitter daļa patērētāju dalās ar savu pieredzi, mēģinot atvērt “Cido” sulas. “Lai jums visiem burvīga diena, izņemot tiem, kuri izdomāja sačakarēt Cido sulas korķīti”, “Tagad, saspiežot paku, korķis ir vaļā. Vai Cido man tagad mazgās somu, ja tur atvērsies?” – šādi un vēl citi ieraksti vēstīja, ka cilvēki ir neizpratnē, vai “Cido” sulas paku korķi nav brāķēti.

Uzņēmuma pārstāve Lilita Pelčere laikrakstam skaidrojusi, ka “Cido Grupa” ir pirmais uzņēmums Eiropas Savienībā (ES), kas sadarbībā ar “Tetra Pak” ieviesis videi draudzīgākus korķus visiem viena litra “Tetra Pak” kartona iepakojumiem. Korķus atskrūvējot, tie paliek piestiprināti pie iepakojuma  ar mērķi samazināt sīko plastmasas atkritumu nonākšanu dabā un to radīto piesārņojumu. Izmaiņas veicina to, ka korķis nenozūd dabā, piemēram, mežā vai pludmalē, bet kopā ar paku tiek pārstrādāts.

Jaunais korķis ļaušot ietaupīt aptuveni 7,56 tonnas plastmasas gadā, jo katrs jaunais korķis ietaupa 0,5 gramus plastmasas, salīdzinot ar vecajiem korķiem. Izmaiņas ieviestas, jo Latvijā, izpildot ES prasības, pieņemts likums, ka paredz – no 2024. gada jūlija visiem no plastmasas izgatavoties korķīšiem un vāciņiem jābūt neatdalāmiem no dzērienu iepakojuma.

Arī “Guttas” ražotājs sulu pakām plāno mainīt korķus – viena litra pakām jaunie korķīši pakāpeniski tikšot ieviesti no šā gada jūlija, bet divu litru pakām –  2023.gada janvārī – laikrakstam skaidrojuši “Orkla Latvija” pārstāvji.