

Līdz šim no Rīgas ostas ar lauksaimniecības produktu jaunās ražas kravām – rapsi, kviešiem, zirņiem un kukurūzu, uzkrauti un nosūtīti jau 38 kuģi ar teju pusmiljonu tonnu vietējās labības produkcijas.
Kā vēsta Rīgas brīvostas pārvaldes sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Liene Ozola, pēc apkalpoto kravu apjoma septembrī labības produktu kravas bija lielākā kravu grupa ostā, bet šī gada pirmajos astoņos mēnešos tā veidoja 10% no kopējā kravu apgrozījuma un bija ceturtā lielākā kravu grupa Rīgas ostas kravu portfelī.
Pēdējo gadu periodā Rīgas ostā esot vērojama stabila lauksaimniecības produktu kravu pieauguma tendence, ko veicinājusi arī Latvijas lauksaimnieku ienākšana ostā, 2021.gadā Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvajai sabiedrībai “Latraps” iegādājoties ostas termināļa SIA “Alpha osta” kapitāla daļas.
“Latraps” valdes priekšsēdētājs Roberts Strīpnieks uzsver, ka primārais pieņēmums, ka osta būs spēcīgs konkurētspējas elements mūsu kopējā biznesa modelī, ir attaisnojies, un ar pilnīgu pārliecību redzams, ka osta turpinās būt par ļoti svarīgu mūsu stratēģijas sastāvdaļu.
“Alpha osta” kā lauksaimniekiem līdzpiederoša osta var kļūt par vēl vienu konsolidācijas jeb apvienojošu elementu zemnieku sadarbībā un virzībā uz augstāku rentabilitāti lauksaimniecībā.
“Latraps” valdes priekšsēdētājs Roberts Strīpnieks.
Latvijā izaudzētā lauksaimniecības produkcija no ostām tiek eksportēta uz daudzām valstīm pasaulē. Aptuveni 30% no Latvijas graudkopju izaudzētā paliek Latvijā, pārējā tiek eksportēta uz vairāk nekā 30 pasaules valstīm. Galvenie noieta tirgi šobrīd ir Āfrika – Uganda, Ēģipte, Nigērija, tāpat arī ES valstis – Nīderlande, Dānija, Lielbritānija.
Graudus, kas Rīgas ostā nonāk gan ar autotransportu, gan pa dzelzceļu, šogad krauj 13 terminālos abos Daugavas krastos. Pateicoties Rīgas brīvostas pārvaldes veiktajām investīcijām ostas pieejas un kuģošanas kanāla padziļināšanā, ostā pēdējos gados var ienākt vēl lielāka izmēra kuģi kā līdz šim, kas uzņēmējiem dod iespēju ekonomēt uz pārvadājumu izmaksām.
Ik gadu aktīvi turpinās pašu stividoru investīcijas un ieguldījumi labības produktu uzglabāšanas kapacitātē un pārkraušanas jaudās un šogad, jauda pieaugusi vēl par 300 tūkstošiem tonnām gadā, šobrīd sasniedzot jau 7,5 milj. tonnu gadā.