Uzsvars uz lielāku efektivitāti
Uzsvars uz lielāku efektivitāti

Uzsvars uz lielāku efektivitāti

Foto: no LB arhīva

Piena pārstrādātājs AS “Rīgas piena kombināts” pagājušajā gadā strādāja ar 150,9 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4,4% vairāk nekā gadu iepriekš.

Kompānija guva 11 372 eiro peļņu pretēji zaudējumiem gadu iepriekš, liecina “Lursoft” informācija.

Apgrozījuma pieaugums izdevies, pateicoties “Food Union” grupas fokusa maiņu uz augstākas pievienotās vērtības produktiem, kā arī ar piena produktu pārdošanas cenas pieaugumu.

Vadība norāda, ka pērn uzņēmums koncentrējās uz augstas pievienotās vērtības produktu ražošanu un tirdzniecību, kā arī augstas ražošanas efektivitātes nodrošināšanu. Tāpat kompānija pārskatīja personālpolitiku ar uzsvaru uz iesaisti, procesu skaidrību, vienkāršošanu un digitalizāciju. Pērn uzņēmums īstenoja arī vairāk aktivitātes eksporta tirgos ar mērķi veicināt produktu noietu gan esošos, gan jaunos tirgos.

“Rīgas piena kombināts” pērn saistībā ar pieaugošajām izejvielu cenām pārskatīja iepirkumu stratēģijas un pielāgoja pārdošanas un cenu politiku, lai segtu pieaugošās izmaksas un vienlaikus saglabātu produktu pieejamību pircējiem, būtiski nepaaugstinot produktu pārdošanas cenas.

Uzņēmuma vadība.

“Rīgas piena kombināts” pērn izstrādāja trīs jaunus bezlaktozes jogurtus zīmolam “Lakto”, trīs jaunas garšas biezpienu sieriņus zīmolam “Kārums”, kā arī divus jaunus zīmola “Kārums” desertus un jaunas garšas zīmola “Zilonītis” jogurtu. Savukārt saldējuma kategorijā radīti 12 jauni produkti.

Pērn produkciju tas eksportēja uz 30 valstīm, un ieņēmumi no eksporta bija 43,5 miljoni eiro, kas veidoja trešo daļu no kopējā apgrozījuma. Starp jaunajiem eksporta tirgiem bija Kanāda, Somija, Apvienotie Arābu Emirāti, Zviedrija, Libāna, Omāna un Ēģipte. Kompānijas lielākie eksporta tirgi bija Ukraina, Lietuva un Azerbaidžāna.

Pagājušajā gadā eksporta tirgos “Rīgas piena kombināts” galvenokārt koncentrējās uz Latvijā ražota krēmsiera, biezpiena sieriņu, krējuma un saldējuma pārdošanu, no kuriem veiksmīgāk izdevies attīstīt krēmsiera un biezpiena sieriņu pārdošanu.

Tāpat kompānija pērn noslēdza 2,5 miljonu eiro vērtu investīciju projektu, kurā iegādātas automātiskās saldējuma, biezpiena sieriņu un krēmsiera iepakošanas sistēmas, kas ļaus palielināt šo produktu ražošanas jaudu, roku darbu vai vienkāršotu mehānisku darbu aizstājot ar mūsdienu prasībām atbilstošu risinājumu.

Šogad uzņēmums turpina 2024.gadā sāktās biznesa stratēģijas īstenošanu, attīstot pārdošanu augstas pievienotās vērtības produktiem gan vietējā, gan eksporta tirgos, caur jaunu un inovatīvu produktu izstrādi, vietējo zīmolu lojalitātes stiprināšanu un ražošanas efektivizāciju ar mērķi saglabāt produktu pieejamību pircējiem izejvielu cenu pieauguma apstākļos.

Tāpat kompānija plāno ieguldīt ražošanas un administrācijas ēku energoefektivitātē un modernizācijā, kā arī klimata sistēmas nomaiņā un atjaunošanā.

Kompānija reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 52,9 miljoni eiro. Kompānijas lielākais akcionārs ir Luksemburgas “Food Union Luxembourg Group” piederošais “Food Union Management”.