Aicina izvēlēties vietējos produktus
Aicina izvēlēties vietējos produktus

Aicina izvēlēties vietējos produktus

Foto: no LB arhīva

Biedrība “Apvienība par ilgtspējīgu lauksaimniecību un lauku vidi” uzsākusi kampaņu “Izvēlies Savējo!” Tās mērķis ir iedzīvotājus mudināt biežāk izvēlēties Latvijā ražotu pārtiku.

Tādā veidā tikšot “sildīta” vietējā ekonomika, kā arī atbalstīta vietējo lauksaimnieku virzība uz videi un klimatam draudzīgu ražošanu, informē biedrības pārstāvji.

“Rudens ir laiks, kad noliktavas un apcirkņi pildās ar vietējiem lauku labumiem, un produktu izvēle ir ļoti plaša. Varbūt latviešu kautrīgās dabas dēļ, mēs nepietiekami uzsveram to, cik patiesi labi un kvalitatīvi ir vietējie produkti,” stāsta biedrības vadītājs Valters Zelčs. Viņš arī norāda, ka pašmāju produkti ir labi ne tikai garšas vai uzturvērtības ziņā – tie izceļas arī ar to, ka ražoti ar videi un klimatam draudzīgākām metodēm, nekā citās valstīs, no kurām produktus importējam.

“Latvijas lauksaimnieki un pārtikas pārstrādātāji ir vairākus soļus priekšā daudzu citu Eiropas Savienības un trešo valstu lauksaimniekiem – mēs produktus protam ražot ilgtspējīgāk. Vērojot lauksaimnieku atsaucību dalībai Zemkopības Ministrijas veidotajās ekoshēmās, redzam, ka teju puse no mūsu aramzemes tiek apstrādāta ar klimatu saudzējošām augsnes apstrādes tehnoloģijām, un vēl pusē no aramzemes tiek izmantotas dažādas precīzās tehnoloģijas, kuras ar GPS, satelītdatiem, un citiem rīkiem spēj mazināt ražošanas negatīvo ietekmi uz dabu. Izvēloties vietējo produktu, patērētājs reizē arī veicina šo dabai draudzīgo metožu izplatīšanos,” uzsver V. Zelčs.

Pretstatā iepriekšējām vietējo produktu kampaņām, biedrība šogad izvēlējusies lauksaimniecībai neraksturīgu vizuālo risinājumu, kas ļautu uzrunāt gados jaunākus cilvēkus. Kampaņas ietvaros plānots izcelt arī lauksaimniecības nozares ekonomiskos rādītājus un vietējo ražotāju pieredzes stāstus. 2020.gadā ražošanas vērtības izteiksmē lauksaimniecības nozares kopējais pienesums ekonomikai bija vairāk nekā 3,43 miljardi eiro, un šim rādītājam ir tendence pieaugt.