Divkāršos saražoto dzērienu apjomu
Divkāršos saražoto dzērienu apjomu

Divkāršos saražoto dzērienu apjomu

Foto: no LB arhīva

Alus ražotājs SIA “Zlaukts”, kas strādā ar zīmolu “Labietis”, šogad plāno divkāršot bezalkoholisko dzērienu ražošanas apjomus, kā arī ieviest jaunu produktu kategoriju – “Medus dzirksteni”, vēsta uzņēmuma pārstāvji.

Uzņēmumā skaidro, ka pēdējo gadu laikā pasaulē strauji pieaug pieprasījums pēc bezalkoholiskajiem dzērieniem. Uzņēmums 2024.gadā laida tirgū trīs bezalkoholiskā alus šķirnes – “Skaidro mežu”, “Skaidro apini” un “Ķirseni”. Kopš produktu ieviešanas tie veido 5% no kopējā “Labieša” saražotā alus daudzuma un pieprasījums turpina augt.

“Pasaulē pieprasījums pēc bezalkoholiskā alus sākās miglainajos kovidlaikos, kad arvien vairāk cilvēku pievērsa uzmanību veselībai un sabiedrības paradumi mainījās. Šobrīd tieši bezalkoholiskie dzērieni ir vienīgais raudzēto dzērienu segments, kas pēdējos gados pasaulē uzrādījis stabilu divciparu izaugsmi,” norāda uzņēmuma vadītājs Reinis Pļaviņš.

Viņš pauda, ka jaunie bezalkoholiskie dzērieni – “Medus dzirkstenes” tiek brūvētas no Latvijas laukos un mežos ievākta medus, ko papildina vietējās zālītes un ogas. Pirmās “Medus dzirkstenes” – “Mirdzu Silaspuķi”, kas brūvēta ar medu, cidonijām, priežu pumpuriem un pelašķi, un “Gaidu Aizpurviņu”, kas brūvēta ar medu, dzērvenēm, brūklenēm, viršiem, priežu pumpuriem un vaivariņiem, uzņēmums plāno laist tirgū februāra beigās.

“Zlaukts” 2023.gadā strādāja ar 1,1 miljonu eiro apgrozījumu un 28,9 tūkstošu eiro zaudējumiem.

Kompānija reģistrēta 2013.gadā, un tās pamatkapitāls ir 30 tūkstoši eiro. “Zlaukts” īpašnieki ir Līga Pļaviņa, Edgars Melnis un Pļaviņš.