Graudaugu kravas Liepājas ostā šogad pārkrauj vairāk
Graudaugu kravas Liepājas ostā šogad pārkrauj vairāk

Graudaugu kravas Liepājas ostā šogad pārkrauj vairāk

Foto: publicitātes

Liepājas ostā veiksmīgs graudaugu sezonas sākums, liecina Liepājas SEZ informācija. 

Tieši lauksaimniecības kravas ir lielākā kravu grupu Liepājas ostā, un 2020. gadā tās veidoja 40 % no visām kravām. Graudaugu sezona tradicionāli sākas augustā un vistiešāk ir saistīta ar ražu. 2019./2020. gada sezonā no augusta līdz augustam Liepājas ostā pārkrautas 2,83 milj. tonnas graudu un citu labības produktu, bet 2020./2021. gada sezonā 2,87 milj. tonnu, veidojot nelielu pieaugumu 1,32%, vēsta Liepājas SEZ.

Liepājas osta pēc saimnieciskās darbības atjaunošanas līdz ar valsts neatkarības atgūšanu 1991. gadā apzināti veidota kā graudu ostu, kur lielākā kravu grupa ir dažādi lauksaimniecības produkti. Jau vairāk nekā 20 gadus Liepājas SEZ pārvalde kopā ar uzņēmējiem ir īstenojusi pārdomātu, nepārtrauktu un mērķtiecīgu infrastruktūras attīstību, būvējot sauszemes autoceļus, dzelzceļus un padziļinot kuģu ceļus no 8 m līdz 14, 5 m, vienlaikus nodrošinot kuģošanas un navigācijas drošību. Liepājas ostā veiksmīgi strādā 5 graudaugu termināli.

Kopumā šī gada astoņos mēnešos Liepājas ostā piesaistītas un pārkrautas  4 345 535,25 tonnas dažādu kravu, kas ir par 8,6 % vairāk kā gadu iepriekš tādā pat laika periodā. Joprojām lielākā kravu grupa Liepājas ostā ir beramkravas 65% jeb 2 825,8 tūkst. tonnu, kam seko ģenerālkravas un lejamkravas. Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš skaidro, ka kravu apgrozījuma stabilitāte ar pozitīvu izaugsmi liecina par elastīgu sadarbību starp uzņēmējiem, kravu īpašniekiem un Liepājas SEZ pārvaldi, kas balstīta uz pieredzi, savstarpēju uzticēšanos, stabilitāti un pārdomātām investīcijām infrastruktūras attīstībā.

Līdz ar jauno graudaugu sezonu augustā palielinājies lauksaimniecības kravu īpatsvars, vienlaikus saglabājot beramkravu segmentā stabilu kravu plūsmu celtniecības materiāliem un koksnes granulām. LSEZ SIA  “Liepaja Bulk Terminal Ltd” valdes loceklis Juris Matvejevs: “Katra graudaugu sezona ir atšķirīga.  Pieredze ļauj manevrēt starp tirgu, kravu īpašniekiem un nosacījumiem. Latvijas graudi plus tranzīta lauksaimniecības kravas ļauj prognozēt stabilu kravu plūsmu arī šajā graudaugu sezonā.”

Šā gada astoņos mēnešos ar stabilu pieaugumu Liepājas ostā pārkrautas arī atjaunojamo energoresursu kravas – koksnes šķelda un koksnes granulas, bet joprojām lielākais kravu apgrozījuma pieaugums 67,6% ir ro-ro kravām ģenerālkravu grupā, kuras nodrošina regulārā Stena Line  prāmja līnija Liepāja – Traveminde (Vācija). Augustā Liepājas ostā darbu uzsāka regulārā konteineru kuģu līnija Liepāja – Gdaņska (Polija).  Jaunās konteineru mērķis ir apkalpot Kurzemes un Liepājas reģiona konteinerizētās Latvijas eksporta un importa kravas, piedāvājot klientiem tiešo loģistikas savienojumu, uz okeāna konteineru līniju  tiešo servisu Gdaņskas ostā. Liepājas ostā konteineru līniju apkalpo LSEZ SIA “Ekers Stividors”, savukārt Gdaņskas ostā DCT konteineru terminālā.

  1. gada astoņos mēnešos Liepājas ostā apkalpoti 1 073 kuģi, iebraukuši vai izbraukuši 27 966 pasažieri.