

Piena pārstrādes uzņēmums AS “Cesvaines piens” 2022. gadā strādājis ar 24,12 miljonu eiro apgrozījumu, pēc nodokļu nomaksas gūstot 209,5 tūkstošu eiro peļņu, vēsta “Lursoft” Klientu portfelis.
No kopējā apgrozījuma 74,67% nodrošinājis vietējais tirgus. Salīdzinot ar gadu iepriekš, uzņēmuma apgrozījums audzis par 2,9%, vienlaikus peļņa samazinājusies par 54,04%.
Savā gada pārskatā “Cesvaines piens” norādījis, ka, Krievijai iebrūkot Ukrainā, pasliktinājās ģeopolitiskā situācija. Šie notikumi būtiski palielināja enerģijas cenas, pastiprinājās inflācija.
“Straujais izmaksu pieaugums arī šobrīd turpina negatīvi ietekmēt izejvielu pieejamību un cenas, piegādes, vietējā patēriņa noskaņojumu un pirktspēju,” skaidro AS “Cesvaines piens” vadība, norādot, ka 2022. gadā Latvijā ražotā svaigpiena cena pirmo reizi vēsturē pārsniedza Eiropas Savienības vidējo cenu, kas vēl vairāk sadārdzināja ražoto produkciju.
Uzņēmuma vadība norāda, ka pērn bijis svarīgi atrast līdzsvaru starp pieaugošajām izmaksām un produktu pārdošanas cenām: “Bija jāizvērtē iespēja atļauties samazināt savu peļņu, lai saglabātu saražotās produkcijas realizācijas apjomu un produktu pieejamību patērētājam.”
“Lursoft” pieejamā informācija liecina, ka 2022. gadā “Cesvaines piens” bija darba devējs 158 darbiniekiem, valsts sociālās apdrošināšanas obligātajās iemaksās samaksājot 674,07 tūkstošus eiro, bet iedzīvotāju ienākuma nodoklī – 289,67 tūkstošus eiro.