

Alus darītava “Cēsu alus” šogad iecerējusi veikt 4,4 miljonu eiro lielas investīcijas ražošanas attīstībā.
Paredzēta ražošanas iekārtu modernizācija un efektivizācija, kā arī plānotas investīcijas ražotnes energoefektivitātes paaugstināšanā.
Uzņēmums pagājušajā gadā strādāja ar 101 miljona eiro apgrozījumu, kas ir par 1,1% mazāk nekā gadu iepriekš, bet uzņēmuma peļņa palielinājās par 4,4% un bija 3,56 miljoni eiro, liecina “Lursoft” informācija.
Uzņēmuma gada pārskatā norādīts, ka 2023.gadā “Cēsu alus” apgrozījums vietējā tirgū bija 85,268 miljoni eiro, savukārt eksporta tirgū – 15,865 miljoni eiro. Pagājušajā gadā “Cēsu alus” gatavo produkciju realizēja līdzīgā līmenī kā 2023.gadā.
Šis rezultāts sasniegts, uzlabojot pārdošanas apmērus esošajiem zīmoliem vietējā tirgū un attīstoties “premium” alus segmentā un citās dzērienu kategorijās.
Pērn lielāko realizācijas apjomu pieaugumu uzņēmums sasniedza ūdens, alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu segmentos. Stabilie alus realizācijas apmēri skaidroti ar alus tirgus stabilo situāciju.
2024.gadā “Cēsu alus” saražoja 64% no visa Latvijā ražotā alus. Vieglo alkoholisko dzērienu kategorija pērn pieauga par 1%, savukārt ūdens segmentā “Cēsu alus”, kopš “Everest” zīmola iegādes, turpina apjoma pieaugumu, salīdzinot ar gadu iepriekš.
Pērn “Cēsu alus” turpināja īstenot ilgtermiņa investīciju programmu, uzņēmumā ieguldot 3,03 miljonus eiro. Tāpat turpinātas investīcijas ražošanas un loģistikas iekārtu efektivizācijā un modernizācijā, samazinot kompānijas ietekmi uz vidi.
Uzņēmums “Cēsu alus” reģistrēts 1991.gadā, un tā pamatkapitāls ir 8,31 miljons eiro. “Cēsu alus” lielākais īpašnieks ir Somijas koncerns “Olvi”.