Palielina eksporta apjomus
Palielina eksporta apjomus

Palielina eksporta apjomus

Foto: no LB arhīva

Pārtikas ražotāja “Orkla Latvija” apgrozījums pagājušajā gadā bija 110 miljoni eiro, kas ir par 3 % mazāk nekā 2021.gadā.

Uzņēmuma peļņa sasniedza 5,8 miljonus eiro, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Pērn “Orkla Latvija” sastapās ar būtisku samazinājumu vairāku galveno pārtikas izejvielu pieejamībā, nebijušām izmaiņām izejvielu cenās, kā arī izaicinājumiem dažādot enerģijas avotus. Vienlaikus izaicinājums kompānijai bija turpināt uzņēmējdarbību kā ierasts, pielāgoties ietekmētam patērētāju sentimentam augstas inflācijas apstākļos, un kopumā turpināt darboties vidē, kurā valda neskaidrība.

“Orkla Latvija” pārstāvji atzīmē, ka pērn kompānijas eksporta apmēri palielinājās par 3%, sasniedzot 29,1 miljona eiro apgrozījumu no produktu pārdošanas vairāk nekā 30 valstīs. Lielāko pieaugumu veidoja zīmola “Selgas” vafeļu pārdošana. Lietuvā, kur, salīdzinot ar 2021.gadu, pārdošanas apjomi palielinājās par 49%, Īrijā – par 76%, bet Lielbritānijā – par 20%.

“Selgas” cepumu pārdošanas apjomi Lietuvā pērn palielinājās par 11% Vācijā – par 22%, bet Lielbritānijā – par 26%. Savukārt zīmola “Taffel” pārdošanas apjomi Somijā pērn palielinājās sešas reizes, bet Igaunijā – par 13% un Lietuvā – par 12%. Pērn uzsākta arī “Taffel” produktu tirdzniecība Ukrainā.

Tāpat kompānijas pārstāvji min, ka labus rezultātus eksportā sasniedza zīmola “Laima” zefīru pārdošana Lietuvā, kur tā palielinājās par 56%, bet Vācijā – par 22% un Igaunijā – par 9%.

Kompānijas vadība atzīmē, ka Ukrainas iedzīvotājiem kompānija pērn ziedojusi 11 tonnas savu zīmolu produkcijas. Ziedojumu kopējā vērtība pārsniedz vairākus desmitus tūkstošu eiro.

Turpinot attīstīt savas ražotnes, “Orkla Latvija” 2022.gadā kopumā ieguldīja 2,1 miljonu eiro ilgtspējīgā ražošanas procesu attīstībā, ieviešot plašāku ražošanas automatizāciju, veicinot energoefektivitāti, uzlabojot darba vidi un infrastruktūru, kā arī jaunu produktu izstrādē.

“Orkla Latvija” valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Uzņēmuma vadība informē, ka 2022.gada rudenī kompānija noslēdza darījumu par svaigās pārtikas ražošanas biznesa pārdošanu.Tirgus specifikas dēļ šis bija vienīgais biznesa virziens, kur “Orkla Latvija” galvenokārt pildīja ražotāja funkciju citu preču zīmju produktiem, skaidro kompānijas vadība, piebilstot, ka svaigās pārtikas ražošana nebija “Orkla Latvija” galvenā kompetence. Darījums rezultāta SIA “Fresh Food Production”, tostarp “Pedro” zīmols un ražošanas iekārtas, tika nodotas uzņēmumam “Mantinga”.

Pērn “Orkla Latvija” ilgtspējīgas ražošanas attīstībā, tostarp plašākā ražošanas automatizācijā, energoefektivitātes veicināšanā, darba vides un infrastruktūras uzlabošanā un jaunu produktu izstrādē, investēja 2,1 miljonu eiro.

Vadības ziņojumā teikts, ka 258 tūkstoši eiro pērn tika novirzīti “Ādažu” čipsu kartupeļu noliktavas ventilācijas sistēmas nomaiņai, savukārt jaunajā “Laimas” ražotnē pērn ieguldīti 350 tūkstoši eiro un uzstādīta glazēšanas iekārta šokolādes konfekšu ražošanas līnijai. Tāpat “Laima” ražotnē veiktas 200 tūkstošu eiro investīcijas šerbeta ražošanas līnijas automatizācijai.

Attiecībā uz karu Ukrainā, “Orkla Latvija” vadība norāda, ka tā ir izvērtējusi esošos klientus, piegādātājus un biznesa partnerus. Patlaban koncerna darbības rezultāti ir stabili, bet neskaidrība par kaimiņvalstu darbībām, sankciju apjomu un to ietekmi nākotnē joprojām pastāv.

Uzņēmums reģistrēts 2009.gadā, un tā pamatkapitāls ir astoņi miljoni eiro. Latvijā “Orkla” pārstāv un attīsta “Laima”, “Selga”, “Staburadze”, “Ādažu Čipsi”, “Spilva”, “Gutta”, “Latplanta” un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā “Orkla”.