

Lai gan cilvēku pirktspēja ekonomisko apstākļu dēļ samazinās, bioloģiskajiem produktiem pārdošanas apjomi ir nemainīgi stabili, vēsta AS “Rīgas dzirnavnieks”.
Lai saražotu bioloģisko vai ekoloģisko pārtiku, produktam ir jāatbilst Eiropas Savienības (ES) nosacījumiem, kur ir noteikts process, kā graudi tiek sēti, apstrādāti, novākti, uzglabāti un attiecīgi arī pārstrādāti. Tikai izpildot visus kritērijus, ir iespēja iegūtu bioloģiskās pārtikas statusu un izmantot atbilstošu norādi uz iepakojuma.
“Rīgas dzirnavnieks” tirdzniecības un loģistikas direktore Iveta Švarce stāsta, ka bioloģiskos pārtikas produktus visbiežāk pērk konkrēta auditorija, kas ikdienā pastiprināti pievērš uzmanību produktu izcelsmei, sastāvam un tam, kādu pārtiku lieto uzturā.
“Pēdējos gados gan no valsts puses, gan dažādas privātas iniciatīvas cilvēkus aicina aizdomāties par to, ko viņi ēd, tāpēc tieši bioloģiskie produkti gūst arvien lielāku atzinību” viņa uzsver.
“Mums kā ražotājiem vairāk jādomā par to, lai piedāvātu konkurētspējīgas cenas, tostarp arī dažādas akcijas, lai Latvijas iedzīvotāji varētu savā ikdienā ēst kvalitatīvi,” saka I.Švarce, piebilstot, ka tas attiecas arī uz bioloģiskajiem produktiem.
Laikā, kad cilvēku maksātspēja samazinās, viņi arvien lielāku uzmanību pievērš cenai veikalu plauktos, tomēr milti un auzu pārslas ir bāzes produkti, kuru cenas būtiski neietekmē kopējā pārtikas groza budžetu.
Patlaban “Rīgas dzirnavnieks” ražo trīs veidu bioloģiskos produktus.
Uzņēmuma apgrozījums 2020.gadā bija 24,119 miljoni eiro, bet kompānijas zaudējumi – 372 571 eiro. Uzņēmuma finanšu dati par 2021.gadu vēl nav pieejami.