Ieņēmumi aug, pateicoties cenu kāpumam
Ieņēmumi aug, pateicoties cenu kāpumam

Ieņēmumi aug, pateicoties cenu kāpumam

Piena pārstrādātājs AS “Rīgas piena kombināts” pagājušajā gadā strādāja ar 109,854 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4% vairāk nekā gadu iepriekš.

Uzņēmuma peļņa pieaugusi vairākkārt un bija 2,651 miljons eiro, liecina “Lursoft” Klientu portfelis.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka apgrozījuma pieaugums saistīts ar produktu pārdošanas cenu pieaugumu.

Pērn par spīti “Covid-19” pandēmijas radītajiem ierobežojumiem un apgrūtinātajām piegādes ķēdēm, kā arī 2021.gada nogales strauji augošajām izmaksām, uzņēmums turpinājis ražot produktus ar augstu pievienoto vērtību piena un saldējumu kategorijās, attīstot produktu zīmolus, attīstot e-komercijas platformu “pienaveikals.lv”, kā arī veicot vairākas uz ilgtspēju un efektivitāti vērstas iniciatīvas ražošanas un administrācijas procesos.

“Ņemot vērā dažādos attīstību ietekmējošos ārējos faktorus, “Food Union” pērnā gada rezultātus vērtējam kā labus. Izcelšu tikai dažus no sasniegumiem – pērn jūnija un jūlija mēnešos mums izdevās sasniegt visu laiku labākos saldējuma pārdošanas rezultātus un tirgus novērtējumā mums izdevās radīt 8 no 10 veiksmīgākajiem saldējuma jaunumiem. Mums izdevies arī diversificēt savu darbību.”

Irēna Holodnaja, “Food Union” ģenerāldirektore Latvijā.

Savukārt “Food Union” grupa, kurā ietilpst AS “Rīgas piena kombināts” un AS “Valmieras piens”, un loģistikas uzņēmums SIA “Premia”, 2021. gadu noslēgusi ar konsolidētā apgrozījuma pieaugumu par 4%, tam sasniedzot 111,5 miljonus eiro. Bruto peļņa gan sarukusi par 5% līdz 25,5 miljoniem eiro.

Apgrozījuma pieaugums 2021. gadā saistīts ar produktu pārdošanas cenu pieaugumu, savukārt grupas peļņas samazinājums – ar straujo izmaksu pieaugumu attiecībā uz galvenajām izejvielām un energo resursiem, kuras pilnā apmērā nebija iespējams iecenot produktu pārdošanas cenās, vēsta “Food Union” pārstāvji.

2021.gadā “Food Union” eksportēja produktus ar kopējo vērtību 21,8 miljoni eiro. Galvenie eksporta tirgi bija Lietuva, Azerbaidžāna, Ukraina, Igaunija, Krievija un Norvēģija, Apvienotajai Karalistei pievienojoties lielākajiem grupas eksporta tirgiem. Eksporta tirgu izaugsmi lielā mērā veicinājusi sadarbības attīstība ar citiem “Food Union” grupas uzņēmumiem Saldējuma kompetences centra ietvaros.