To ziņu aģentūrai LETA sacījusi “Food Union Latvija” ģenerāldirektore Irēna Holodnaja. Cenas paaugstinājums par 10% gan pilnībā neatsver faktisko izejvielu un citu izmaksu pieaugumu. Produktu cenas plauktā nosaka attiecīgais mazumtirgotājs.
“Food Union” Latvijas uzņēmumi pastāvīgi veic izejvielu cenu monitoringu, sekojot līdzi pasaules produktu biržas un piegādātāju piedāvāto cenu, kā arī citu izmaksu dinamikai. Lai pēc iespējas noturētu produktu pārdošanas cenas stabilas, kompānija pastāvīgi veic pārrunas ar piegādātājiem par izejvielu cenu izmaiņām. Tāpat “Food Union” cenšas samazināt dažādu energoresursu patēriņu ar virkni ilgtspējas iniciatīvām, kas vērstas uz energoefektivitātes uzlabošanu un degvielas patēriņa samazināšanu. Kompānija kopš 2019.gada atjauno savu autoparku un pilnveido multitemperatūras pārvadāšanas iespējas, kas ļauj veikaliem vienlaicīgi piegādāt saldējumu un piena produktus, tādējādi būtiski samazinot nobraukto kilometru skaitu un attiecīgi patērētās degvielas apjomu.
Pēc Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) sniegtās informācijas, pārtikas nozarē pieaugums ir novērojams visās izdevumu pozīcijās, līdz ar to pārtikas cenu kāpuma turpinājums ir neizbēgams. Kopumā cenu kāpums notiks pakāpeniski un dažādās produktu grupās būs atšķirīgs, ko ietekmē vairāki faktori, prognozēja LPUF.