Veiksmīgs starts izstādē Japānā
Veiksmīgs starts izstādē Japānā

Veiksmīgs starts izstādē Japānā

Foto: NelleUlla

Latvijas pārtikas ražotājiem izdevies veiksmīgs starts izstādē “Foodex” Japānā šī gada martā.

“Foodex” izstāde Japānā durvis vēra pirmo reizi pēc pandēmijas un to apmeklēja vairāk nekā 70 tūkstoši dalībnieku, kuru izrādījuši interesi par Latvijas produktiem. Izstādē piedalījās 11 Latvijas uzņēmumi.

Latvijas uzņēmēji dalību izstādē novērtējuši atzinīgi, jo noslēgtās vienošanās un iegūto kontaktu skaits ļaus nostiprināties šajā tirgū, audzējot Latvijas eksporta apjomu, vēsta  Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA).

Daļai uzņēmumu, kuri piedalījās izstādē, jau līdz šim bijusi sadarbības ar Japānu. Viens no šādiem uzņēmumiem ir SIA “Premium Chocolate”, kurš strādā ar zīmolu “NELLEULLA chocolate”. “Šo tirgu uzskatām par stratēģiski svarīgu, jo tur jau ir klients, kurš izplata mūsu produkciju. Turklāt pēdējos gados šajā tirgū bijusi pozitīva izaugsme. Tirgus ir liels un pieprasījums pēc augstas kvalitātes produktiem ir augsts, īpaši, ja produktam ir papildus pievienotā vērtība kā dizains, ideja vai cita veida inovācija. Mūsu mērķis piedaloties izstādē bija tikties klātienē ar produkcijas izplatītāju un kopā piedalīties izstādē, lai sasniegtu vēl vairāk gala klientus un palielinātu pārdošanas apjomus. Tas arī izdevās, esam ļoti apmierināti ar izstādi un sasniegto rezultātu,” stāsta uzņēmuma izpilddirektore Laura Sebre.

Izstāde kalpo ne tikai kā iespēja satikt savus klientus un kolēģus no dažādām pasaules valstīm, bet arī kā atspēriena punkts jaunu tirgu apgūšanai, ņemot vērā, ka to apmeklē starptautiski plaši pārstāvēta auditorija. Tā vienlaikus ir arī platforma pieredzes apmaiņai un uzņēmuma apvāršņa paplašināšanai. Jaunu kontaktu dibināšana, produkcijas atpazīstamības veicināšana, jaunu klientu piesaiste, pārdošanas apjomu pieaugums un jaunas iespējas dažādu valstu tirgos – tie ir tikai daži no iemesliem, kuri var būt vērtīgs ieguvums izstādes dalībniekiem.

Japānas pārtikas tirgus ir ļoti daudzveidīgs un piedāvā plašu izvēli dažādām gaumēm. Konkurence šajā tirgū ir saspringta, tomēr dažādos nišas segmentos mums ir labas iespējas piedāvāt savus produktus, jo japāņi ir atvērti un gatavi eksperimentēt. Arī loģistikas izmaksas pēc pandēmijas ir samazinājušās, kas uzlabo mūsu uzņēmumu konkurētspēju.”

LIAA direktors Kaspars Rožkalns.

Dalību izstādē “Foodex” Japānā kā ļoti vērtīgu pārtikas nozarei vērtē ar uzņēmuma “Lat Eko Food” biznesa attīstības un tirdzniecības direktore Iveta Freiberga, Šīs izstādes laikā,  SIA “Lat Eko Food” ieguvis daudz jaunus potenciālu sadarbības partneru, kā arī uzsācis pārrunu procesu par produkcijas izplatīšanas līguma noteikumiem. Izstādes laikā tika veikti arī vairāki pasūtījumi “Rūdolfs” produkcijai, kas būs pieejama Japānas patērētājiem jau šī gada vasarā.

 “Beidzoties globālās pandēmijas ierobežojumiem, 2022. gada nogalē lēnām sāka atvērties tirdzniecība Āzijas valstīs – atjaunojās interese un arī iespējas šī reģiona pircējiem tikt pie ārvalstu produktiem. Izstāde “Foodex” bija pirmais starptautiskais pārtikas ražotāju forums, kas pēc daudzajiem ierobežojumiem varēja uzņemt gan ārvalstu un pašmāju ražotājus, gan iepircējus no dažādām pasaules valstīm. Izstādes laikā mūsu stendu apmeklēja Japānas, Dienvidkorejas, Vjetnamas, Ķīnas, Malaizijas, Austrālijas un citu reģionu pārstāvji, kurus uzrunāja mūsu piedāvājums. Tieši dalība izstādē un saruna klātienē sekmē iespējas uzsākt biznesu. Šī izstāde ļāva mums paplašināt esošo sadarbību. Plānojam piedalīties izstādēs arī turpmāk,” stāsta “Pure Chocolate” eksporta pārdošanas vadītājs Rihards Zvērs.

Japāna ir viens no Latvijas prioritārajiem mērķtirgiem. “Foodex” laikā mūsu uzņēmumi saņēmuši septiņus jaunus pasūtījumus, kā arī nodibinājuši daudz vērtīgu kontaktu. Bez noslēgtajiem septiņiem piegādes līgumiem katram dalībniekam ir vēl vismaz pieci līdz astoņi kontakti, kur varētu izveidoties sadarbība tuvākajā nākotnē.